Silhueta de pessoa indiferenciada

Magda Maria Vieira Fernandes Wikesjo

Assistente Convidado
Faculdade de Economia
Subsistema
Docentes Universitário
Regime
Parcial
Vínculo
CT em Funções Públicas a termo resolutivo certo
Magda Wikesjö is a candidate for a PhD in Economics and Business Sciences from the Faculty of Economics of the University of Algarve (UALG), holds a Master's degree in Marketing Management (2018) from the Faculty of Economics of the UAlg, where she received the award for Best Master's Dissertation in Marketing Management 2018. Magda holds a degree in Landscape Architecture (2006) also from UALG and belongs to the Associação Portuguesa dos Arquitetos Paisagistas. In 2017, she started her activity as an Invited Assistant at the UALG Faculty of Economics, teaches Curricular Units (UCs) in the Marketing area, in the 1st and 2nd cycles of study. She also teaches at the UALG School of Management, Hospitality and Tourism, UCs of marketing applied to tourism. At the UALG Higher School of Education and Communication, Magda teaches the UC of Design Tourism and Culture in the Master in Communication Design for Tourism and Culture. Collaboration with CinTurs - Research Center for Tourism, Sustainability and Wellbeing, began with the evaluation work of the Terras Sem Sombra Festival and then as a Researcher in the Turexperience project. In December 2022, she was accepted as a PhD student member at CinTurs. The candidate's complementary training is reflected in the investment in courses relevant to her activity as a researcher and as a teacher, with emphasis on courses in the area of quantitative and qualitative research methodology, and in the area of innovation in higher education. Her scientific production includes two book chapters published in co-authorship, the first based on her master's thesis and the second as a researcher in the Turexperience project. Magda participates in international conferences, in the organizational and scientific committees, in the oral presentation of communications, in the moderation of parallel sessions (activities referenced in the candidate's CV). As a lecturer in the Masters in Marketing Management, Management and Management of Tourism Organizations, she collaborates in the supervision of master's dissertations and in the juries of public exams as an examiner. Magda also collaborates in curating and organizing seminars, webinars and other events that promote knowledge transfer between academia and non-academic organizations. Her research interests are: consumer behaviour, cultural event experiences, experience measurement, eventscape and event experience in cultural settings, sustainable development, sustainable tourism.

Atividades

Atividades
2019 - Presente. Orientação. MARKETING DIGITAL: A ESTRATÉGIA DE ATIVAÇÃO DA MARCA.Gestão de Marketing (Mestrado). Coorientador.
2019 - Presente. Orientação. The relationship among Experiential Marketing, Service Innovation and Behavioral Intentions - A case study of Factory Tourism in Algarve.Gestão (Mestrado). Coorientador.
2019 - Presente. Arbitragem científica em conferência. AIMAC 2019 - 15th International Conference on Arts & Cultural Management. Itália Veneza.
2018 - Presente. Participação em evento. Encontro Ciência 18. Conferência. Fundação para a Ciência e a Tecnologia.
2018 - Presente. Comissão de avaliação. Avaliação do Festival Terras Sem Sombra. Universidade do Algarve Centro de Investigação sobre Espaço e Organizações. Associação Pedra Angular.
2018 - Presente. Curso / Disciplina lecionado. Design de Comunicação, Turismo e Cultura. Design de Comunicação para o Turismo e Cultura (Mestrado). Universidade do Algarve Escola Superior de Educação e Comunicação.
2018 - Presente. Curso / Disciplina lecionado. Comportamento do Consumidor. Mestrado em Gestão de Marketing.
2018 - Presente. Curso / Disciplina lecionado. Marketing de Atrações e Eventos. Mestrado em Turismo.
2017 - Presente. Membro de comissão. Comissão organizadora da ICMD2018 Conferência Internacional : Marketing and Design - Intersections and Challenges. Membro. Universidade do Algarve Faculdade de Economia; Universidade do Algarve Escola Superior de Educação e Comunicação.
2017 - Presente. Curso / Disciplina lecionado. Marketing Operacional. Lienciatura em Gestão de Empresas.
2023/01/21. Apresentação oral de trabalho. The online destination image as portrayed by the UGC on social media and its impact on tourists' engagement: insights from Algarve, Portugal.. IMTC International Marketing Trends Conference. ESCP Business School (Paris, França).
2022/12/01 - 2022/12/05. Arbitragem científica em conferência. XIV International Congress on Teaching Cases Related to Public and Nonprofit Marketing-Trends and responsible Approaches in Tourism. Universidade do Algarve Faculdade de Economia.
2022/11/17. Apresentação oral de trabalho. Event Experiences in Cultural Settings: Testing a Framework. TMS ALGARVE 2022: Sustainability Challenges in Tourism Hospitality and Management. Universidade do Algarve (Olhão, Portugal).
2020. Júri de grau académico. e-Sports: O comportamento do consumidor em eventos de desporto eletrónico no Brasil. Orientador. Rodrigo Lange (Mestrado). Universidade do Algarve Faculdade de Economia.
2019 - 2020. Orientação. e-SPORTS: O COMPORTAMENTO DO CONSUMIDOR EM EVENTOS DE DESPORTO ELETRÓNICO NO BRASIL.Gestão de Marketing (Mestrado). Coorientador.
2019 - 2020. Membro de comissão. Comissão organizadora da Conferência Internacional t-Forum Global Conference. Membro. Universidade do Algarve Faculdade de Economia; Universidade do Algarve Centro de Investigação sobre Espaço e Organizações.
2019. Júri de grau académico. COMUNICAÇÃO DE MARKETING NUM PORTO MARÍTIMO – O CASO DO PORTO DE SINES. Vogal. Andreia Sofia Sobral Cordeiro (Mestrado). Universidade do Algarve Faculdade de Economia.
2019. Júri de grau académico. ANÁLISE DA RELAÇÃO ENTRE A GESTÃO DE PLATAFORMAS DE SOCIAL MEDIA E O eWOM. UMA PERSPETIVA DE GESTORES HOTELEIROS EM PORTUGAL. Francisco Alexandre Chalaça Lopes da Ponte (Mestrado). Universidade do Algarve Faculdade de Economia.
2019. Júri de grau académico. THE USE OF DISTRIBUTION CHANNELS BY THE ACCOMMODATION SECTOR IN THE ALGARVE. Vogal. Maryna Lisunova (Mestrado). Universidade do Algarve Faculdade de Economia.
2019. Júri de grau académico. TOUR PACKAGES DEVELOPMENT. Vogal. Katarína Hollá (Mestrado). Universidade do Algarve Faculdade de Economia.
2019. Júri de grau académico. CUSTOMER EXPERIENCE IN A HUNGARIAN FINE DINING RESTAURANT. A MARKETING PERSPECTIVE. . Vogal. Maria Antoanett Crab (Mestrado). Universidade do Algarve Faculdade de Economia.
2018. Apresentação oral de trabalho. Measuring cultural event experiences: insights from 365 Algarve. ICMD International Conference on Marketing and Design – Intersections and Challenges. Universidade do Algarve Faculdade de Economia e Escola Superior de Educação e Comunicação (Faro, Portugal).

Projetos

Projetos
2019/03/01 - 2022/09/30. TurExperience - Impactos das experiências turísticas na imagem do destino: em busca de novas oportunidades para o Algarve., 9471 - RIDTI. Universidade do Algarve; Universidade do Algarve.

Produções

Magda Wikesjö; Manuela Guerreiro; Patrícia Pinto; Dália Paulo. 2020. "Measuring Attendees' Cultural Event Experiences". Em Insights From 365 Algarve, 232-248. {IGI. https://doi.org/10.4018/978-1-7998-3156-3.ch011
Fatima Lampreia Carvalho; Bernadete Dias Sequeira; Magda Wikesjö; Célia M. Q. Ramos. 2020. "The Unfolding Theories on Destination Image, 1990-2020". Em A Content Analysis Approach, 313-338. {IGI. https://doi.org/10.4018/978-1-7998-3156-3.ch015
Wikesjö, Magda Maria Vieira Fernandes. 2018. "Measuring cultural event experiences: insights from 365 Algarve". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/12153
 

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